Ervaringen

Hoe is de opleiding in de praktijk? En wat vinden werkgevers van de MLI?
Lees en bekijk hier wat studenten en werkgevers over de master Leren en Innoveren zeggen.

Student Albert Koster over Leren en Innoveren
“Ik vind het belangrijk dat docenten zich blijven ontwikkelen, ook na het behalen van hun bevoegdheid. Zo blijf je ‘bij’ binnen je eigen vakgebied, maar ook daarbuiten. Naast mijn eigen functie als docent consumptief in het Praktijkonderwijs heb ik een uitgebreid takenpakket op school waarbij ik bezig ben met schoolontwikkeling en beleid maken. Ik hou erg van afwisselend werk en ben geïnteresseerd in alles wat met de organisatie van de school te maken heeft.

Voor mij is het belangrijk om deze vaardigheden door te ontwikkelen middels een opleiding. Bij ons op school hoort een masteropleiding bij een functie als docent LC. Ook wil ik in de toekomst graag doorgroeien en mogelijk een leidinggevende functie uitoefenen. De Masteropleiding Leren en Innoveren helpt me naar mijn eigen functioneren als teacher-leader te kijken en geeft  aansluiting aan de praktijk van mijn eigen werkplek: ik gebruik mijn ‘huiswerk’ direct weer in de eigen school en daar heeft iedereen profijt van!”

 


Student Elzeline Bergisch over Leren en Innoveren
Van september 2015 tot juni 2017 volgde ik de opleiding Master Leren en Innoveren (MLI). Door het volgen van deze opleiding kon ik bijdragen aan een professionaliseringsslag op mijn werk; dat is ook de bedoeling van de opleiding: je wilt iets veranderen, verbeteren in je directe werkomgeving. Het belangrijkste middel hierbij is het doen van praktijkonderzoek, waarbij je ook collega's nauw betrekt. Dat laatste vond ik een grote meerwaarde, je gaat in gesprek over wat je samen wilt veranderen en werkt er samen aan. De colleges over alles wat er komt kijken bij praktijkonderzoek van kundige docenten en het samen leren in een leerkring heb ik als zeer waardevol ervaren. Ook het "breed" leren kijken naar onderwijs en een stuk persoonlijke, professionele ontwikkeling vormen een enorme meerwaarde in de dagelijkse onderwijspraktijk.